Sağlık

Eklemlerde Şiddetli Ağrılara Neden Olan Kireçlenme Önlenebilir mi?

Artrit, eklemlerinizde şişme, ağrı ve sertliğe neden olan bir durumdur. Artrit semptomları hafif ila şiddetli arasında değişebilir. Artriti önlemenin kesin bir yolu yoktur. Ancak yaşlandıkça sert ve ağrılı eklem riskinizi azaltmak için bazı adımlar atabilirsiniz. Buyrun…?

Kaynak:https://www.healthline.com/health/art…

Artrit, eklemlerinizde şişme, ağrı ve sertliğe neden olan bir durumdur.

Artrit semptomları hafif ila şiddetli arasında değişebilir. Artriti önlemenin kesin bir yolu yoktur. Ancak yaşlandıkça sert ve ağrılı eklem riskinizi azaltmak için adımlar atabilirsiniz.

Artrit riskini azaltmanıza yardımcı olacak tavsiyeler için buyrun…?

1. Omega-3 yağ asidi vücuttaki iltihaplanmayı azaltır. Araştırmacılar, omega-3’ün eklemlerdeki romatoid artriti de azalttığını göstermiştir.

Haftada iki kez somon, alabalık ve uskumru gibi balıkları tüketerek ihtiyacınız olan omega-3’ü alabilirsiniz. Ceviz, keten tohumu ve chia tohumunu da tüketebilirsiniz.

2. İdeal kilonuzu koruyarak artritin neden olduğu ağrılardan kurtulabilirsiniz. Çalışmalar, kilo sorunu olan kişilerin artrit riskinin daha yüksek olduğunu göstermektedir.

3. Antrenman sadece eklemlerdeki baskıyı azaltmakla kalmaz, aynı zamanda çevredeki kasları da güçlendirir.

4. Eklemlerinizi korumaya çalışın. Spor yaparken ya da bir kaza sonucu yaralandığınızda kıkırdaklarınız zarar görebilir.

Yaralanmayı önlemek için spor yapmadan önce ısındığınızdan ve güvenlik ekipmanı kullandığınızdan emin olun.

5. Dizleri bükmek, ağır kaldırmak, tırmanmak gibi egzersizler doğru yapılmadığı takdirde eklemlerinize zarar verebilir.

Ağır bir nesneyi kaldırırken doğru tekniği kullandığınızdan emin olun. Örneğin, nesneleri kaldırırken sırtınıza değil dizlerinize ve kalçalarınıza ağırlık verin. Bileklerinizi fazla zorlamamak için eşyaları vücudunuza yakın taşıyın.

6. Sigarayı bırakmak sadece akciğer ve kalp hastalığı riskini azaltmakla kalmaz, aynı zamanda artrite karşı korunmaya da yardımcı olur.

Sigara ve romatizma riskine ilişkin çalışmaların ilk incelemesi 2010 yılında yayınlandı. Araştırmacılar, sigara içen erkeklerin romatizma geliştirme olasılığının sigara içmeyen erkeklere göre yaklaşık iki kat daha fazla olduğunu buldular. Sigara içen kadınların romatizmaya yakalanma olasılığı sigara içmeyen kadınlara göre yaklaşık 1,3 kat daha fazladır.

7. Hastalandığınızda ciddiye alın ve tedavi olun. Bakteriler ve virüsler sizi hasta ettiğinde sadece öksürme ve hapşırma gibi belirtilere neden olmazlar. Bu mikroplardan bazıları eklemlerinizi de enfekte edebilir ve artrite neden olabilir.

8. Ev ve ofisinizi daha ergonomik bir biçimde düzenlemek, zaten ağrıyan eklemlerdeki gerginliği ve ağrıyı azaltabilir. İş yerinde uzun süre oturmanız gerekiyorsa, sırtınızın, bacaklarınızın ve kollarınızın uygun şekilde desteklendiğinden emin olun.

İş yerinde, boynunuzu zorlamamak için bilgisayar monitörünüzü sizden bir kol mesafesi uzağa ve görüş hattınızın yaklaşık 15 derece altına yerleştirin.

9. Kan şekerinizi ölçtürün. Hastalık Kontrol ve Önleme Merkezlerine (CDC) göre, diyabetli ABD’li yetişkinlerin yüzde 47’sinde ayrıca artrit vardır. Artritli kişilerin diyabet geliştirme olasılığı yüzde 61 daha fazladır.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu